lördag 4 november 2017

DAGENS REFLEKTION 4 november: Politikers välvilja

En del politiker har insett värdet av dialogen med andra människor än politiskt aktiva. Men har man insett sitt ansvar? Vissa politiker instämmer med alla man talar med. Få politiker är tydliga i fråga om att man inte gör avsteg från sitt partis ideologi, men att man tar till sig synpunket på hur man förverkligar. Vanligt är att när en medborgare hör av sig med ett förslag till en politiker bemöts vederbörande med svaret: jo, jag instämmer. Det ska jag ta med mig. Sedan händer ingenting.
Vilka politiker svarar: jag tycker inte samma som du, om dom nu inte gör det.

Medmedborgare! Vi har ett ansvar inför kommande val. Vi måste ta reda på vilka politiker, som ställer upp för att medverka till förverkligande av en ideologi och vilka som valt politiken för att göra karriär. För mig är valet självklart. Tyvärr upplever jag att den sistnämnda gruppen minskar i storlek.

Inga kommentarer: