torsdag 21 januari 2010

Ibland fungerar enkla grepp

Nya grepp , enligt media, kommer vi att få se i nu inledda valrörelse. Jo, kanske det. Men nog får vi uppleva de meningslösa torgmötena och nog får vi i våra brevlådor påkostade broschyrer och foldrar, som få läser. Vilka medel är effektiva? Bäst är de positiva rubrikerna på nyhetsplats. Se till att någon sprider ett rykte så nappar en del medier. "Det sägs att N.N. vill tillbaka till kommunpolitiken" så är vederbörande genast aktuell som kommunalrådskandidat. Nåja, inte alltid så enkelt.Om jag för något medium skulle berätta att jag nästan dagligen har blivit ombedd att ställa mig till förfogande som landstingsrådskandidat, men sagt att förutsättningarna att styra landstinget inte finns, så skulle man inte, med rätta, bry sig.
----------------------------
Jag frågade en riksdagsledamot: Har Du fått igenom någonting? Massor. Vadå? Jag har jobbat med två utskottsbetänkanden.

Inga kommentarer: