lördag 20 februari 2010

SJ, SJ gamle vän

Visst är det bedrövligt att vår kollektivtrafik ännu inte är så tekniskt utvecklad att den kan fungera i vårt vintriga klimat. Jag kan förstå, men vi ska inte acceptera. Något som jag kan varken förstå eller acceptera är hur informationen till resenärerna fungerar.
Åkte till Stockholm i går. Avresetiden blev inte den tänkta. Turen inställd. Hemresan planerade jag till tåget 14.41. Kul inte inställt, notertade jag kl. 14.20. Jag går ut på perrongen kl. ca 14.28. Kl. 14.34 meddelas i högtalaren att tåget kommer att avgå kl. 14.46. Kl. ca 14.42 meddelas i högtalaren att turen är inställd och att de resande hänvisas till tåg mot Borlänge och Mora med avgångstid kl. 14.45. Ingen uppgift om spårnummer. Vi är ganska många som börjar springa för att hinna söka upp tåget mot Dalarna. Inget tåg. Inställt. Går sakta in i vänthallen, inställd på att få beskedet att 14.11 - tåget är inställt. Nej, faktiskt inte. Avgick 5-6 minuter sent. Förklaring: Försenad leverans från depå.
Sådan här nonchalans ska inte accepteras.

Inga kommentarer: