onsdag 3 mars 2010

Ledningen av landstinget

I dag har jag träffat majoritetens i landstinget landstingsråd. En stark känsla är att de partier dessa representerar bör få fortsätta att utgöra politisk ledning. I den mån någonting skulle ske med en ny regim av annan kulör tycks det handla om återgång till någonting gammalt. Lösningarna på problemen i landstinget heter emellertid inte gamla lösningar, utan måste heta nytänkande.
Nuvarande ledning försöker tänka nytt. På vägen mot det nya måste vi acceptera vissa misstag. Vi samtalade om problemen kring patientsäkerheten. Steg tas i fråga efter fråga för att finna goda lösningar.
Jag kommer att, så länge jag har en plattform, fortsätta att påverka för att få en politisk styrning, som är effektivare än för närvarande. Ett viktigt verktyg för att åstadkomma denna är en politikerutbildning. Jag kommer att fortsätta att påverka för att få en organisation, som är till för patienterna och inte för det politiska systemet. Kanske tas steg i nuvarande översyn. Om inte kommer jag att stå främst i protestkön.

Inga kommentarer: