tisdag 4 september 2012

Avsnitt 49 ur Politik på Gott och Ont


VÅRDEN

Förbereder anföranden vid landstingsfullmäktiges sammanträde i morgon. Jag ska prata om hut viktigt det är att det blir lättare att komma i kontakt med sin vårdcentral, både per telefon och vid besök. Man ska vara frisk för att i vissa fall orka vänta tills man får en kontakt. Jag ska också prata om att det vore värdefullt att vid Akademiska sjukhuset det startas försök med allmänna undersökningar för att upptäcka tjocktarmscancer på ett tidigt stadium, så kallad screening. I en tredje debatt ska jag kritisera den politiska ledningen för att inte bry sig om att ifrågasätta även mindre kostnader. Det finns exempel på hur politiker sammanträder utan att det behövs. Många små kostnader blir stor kostnad. I den här grytan tänker jag röra om.
Känner vidare att det ska bli spännande att ta mig an nya arbetsuppgifter. Ska erbjuda mig att i olika sammanhang leda tvåtimmarsseminarier kring äldrepolitik och eventuellt även natur- och miljöpolitik och också att vara personer, med ovana med att uttrycka sig i skrift, behjälplig med att utforma brev och skrivelser. Detta är hämtat ur ett av mina blogginlägg.

Inga kommentarer: