tisdag 30 maj 2017

Nya överklassen utsätts inte för granskning

Lindmark känner att lönerna för spelare i dag har skenat i väg.
– Jag tycker att det har spårat ur lite. Det är inte bara NHL, utan även Sverige. Det är otroligt att föreningarna klarar av att betala så mycket som de gör i Sverige. Sen vill jag säga att de som är riktigt bra förtjänar det, men det finns många överbetalda medelmåttor.
Känner du dig bitter över att du inte fick chansen att tjäna de här pengarna?
– Nej då, jag är så nöjd med den karriär jag haft och det liv jag har. Jag är inte bitter inte.

Lindmark är den kände ishockeymålvakten. Utöver att det är märkligt att klubbarna klarar dessa kostnader är att varken media eller vi medborgare tycker att lönerna är orimliga. Tvärtom, vi bara ser med beundran på denna överklass.
Hit måste också räknas ett stort antal artister, som håvar in ofattbara belopp. Man skäms inte för att biljettpriserna på framträdanden sätts till tusentals kronor. Ett exempel är en artist, som nu sagt sig inte ska göra någonting under två års tid. Han har blivit förmögen på att tonåringar betalat två tusen kronor för att närvara vid en konsert.
De rikaste betalar inte den skatt dom ska betala, utropar media. Vilka är dom? Berätta för oss. 

Inga kommentarer: