söndag 30 maj 2010

Var finns arenorna?

Cyklade ner till Konsert och kongress för att eventuellt hinna höra partiledarens tal vid partirådets möte. För sent dock. Jag hade umgåtts med barn och barnbarn; viktigare. Mötte i foajén partisekreterare och några andra bekanta. Den värme, som mötena gav var stimulerande. Jag har också förmånen att uppleva samma känsla när jag tillbringar någon timme på sta´n. Positiva igenkännanden. Sådana upplevelser väcker en lust att för 15:e gången delta i valrörelse. Min nionde plats på landstingslistan är till för att ge listan något namn, som många känner till, dock utan möjlighet att kunna inväljas.
"Säg inte det", sa en partivän till mig i går. Vi är många, som kommer att kryssa. Nåja, vi får väl se. Det viktiga nu är att finna former för att påverka den politiska inriktningen. Det kan ju ske i andra former än genom ett partiengagemang. Äldrepolitiken har stora brister, sjukvårdspolitiken inger oro, hoten mot naturen är alarmerande och inga "centrala" politiker tar upp kampen för ickevåld. Nog finns utmaningarna. Jag söker arenorna.

Inga kommentarer: