fredag 5 juli 2013

Bra mat viktig i vården

Hur blir det med maten vid Akademiska sjukhuset och lasarettet i Enköping? Tillagningskök ska byggas. Ett eller flera. Men kanske blir det i alla fall fråga om Cook and chill? Det blir under alla omständigheter bättre än för närvarande, anser styrelsen för de två sjukhusen (samma styrelse för båda).
Kanske var jag svag i min argumentering. Jag uttryckte stark tveksamhet när Socialdemokraterna, Moderaterna, Folkpartiet, Centern och Kristdemokraterna tillsammans beslutade att köpa maten från Västmanlands läns landsting. Men bra att alla har ändrat sig. Maten är en viktig del av vården

1 kommentar:

Anonym sa...

Överdrivet. Man måste vara så pass sjuk idag för att komma in på sjukhus att matlusten knappast är särskilt stor. Jag har legat på sjukhus i 2 år av mitt vuxna liv och aldrig haft anledning att klaga på maten. Det känns inte akut alls. Koncentration på det viktigaste istället. Tillräckligt med vårdplatser i psykisk som somatisk vård.