fredag 17 januari 2014

Kändisar grattade mig

Jag har nyss haft födelsedag. Ett av gratulationskorten kom från det företag vi köper TV-programmen från. På kortet finns namnteckningar från ett tjugotal kändisar. Kortet är så utformat att jag ska tro att det är riktat till just mig. Hasse Aro har grattat mig. I kortet står att man också gjort en film speciellt för mig. Man kan se den via företagets hemsida. Fullt medveten om att företaget även med den utgår från att jag är så dum så jag går på detta, är min nyfikenhet tillräcklig för att jag ska titta på filmen. I inledningen finns en liten skylt med texten Grattis Harald. Därefter kommer Ja må han leva sjungen av Sarah Dawn Finer. Det hurras och sjungs. Av sådant här blir jag provocerad. Något byte av TV-operatör blir det inte. Dom andra har säkert något annat för sig och som utgår från att människor är dumma. I mitt fall har man dock misstagit sig en aning

Inga kommentarer: