måndag 3 november 2014

Sjöberg och Hells Angels

Patrik Sjöberg är en av många kändisar, som tjänar pengar på att hålla föredrag; och mycket pengar. Dock har han ett viktigt budskap, i vilket hänsyn till andra människor är en viktig del.
Med tanke på detta förefaller det inte troligt vad vi kan läsa i Expressen:

"Den förre höjdhopparen Patrik Sjöberg är ett annat exempel på en offentlig och känd person som umgås med Hells Angels.
- Det är ingen hemlighet att jag känner och träffar killar i HA. Jag känner många människor i olika grupperingar. Jag upplever dock inte att HA är det största samhällshotet. Det finns värre grupperingar och hot mot samhället.
- Jag sympatiserar inte med HA. De personer jag känner där är raka, vågar stå för vad de säger och är schyssta. Jag vill dock inte kommentera om vem jag som privatperson träffar, säger Patrik Sjöberg."

Kanske är det så att ett eventuellt kompisskap mellan Sjöberg och Hells Angels handlar om att skapa en ickevåldskultur?

Inga kommentarer: