söndag 12 augusti 2012

Köp inte skräpet

Varför håller man på och bryr sig? Det blir ju bara jobbigt. Härom da´n bloggade jag om den interna representation, som sysselsatt ett antal journalister de senaste dagarna. Jag blev då hänvisad till en ledare i Eskilstuna-Kuriren. Den var nyttig att läsa. Men för hälsan var den inte nyttig. Jag blir nämligen upprörd. Har ledaren rätt är en viss, så kallad, kvällstidnings skrivande en jätteskandal. Hur ska vi medborgare få stopp på problemet med snedvridningar i media. Jo, genom att inte köpa skräpet. Men, tydligen tycker vi om att läsa om skandaler, även om dom är påhittade. Visst tycker jag synd om personer, som blir oskyldigt uthängda. Därför hoppas jag Centern, inte för att öka opinionssiffran, men för att göra bilden rättvis, tecknar en ny bild. Men vadå, bilden är satt och kan inte ändras annat än lite i kanten. Vi måste sluta köpa skräptidningar

Inga kommentarer: