fredag 21 december 2012

Hoppas på tur

Nu förstår jag äntligen. Det är statens styrning av tågen, som gör att det spårat ur. Varför skulle tågtrafiken fungera när ingen annan statlig verksamhet går som på räls. Men visst har man en känsla av att det denna vinter är sju resor värre. En av dessa drabbade en viss författares klassresa, ryktas det.
Riksrevisionen köper inte SJ:s förklaringar till förseningar och inställda tåg. Men man vill visst att SJ köper nya tåg, för dom gamla har tatt slut. Nja, kanske inte slut, men det har börjat fastna snö under dom. Läste också att det saknas svetsare och att det leder till inställda turer. Men inte visste jag att det behövs svetsare för att få bort snö. Själv brukar jag ta piazzavakvasten. Nästa gång jag ska åka till Stockholm hoppas jag på  tur och slipper inställd tur.

Inga kommentarer: