söndag 5 augusti 2012

Sluta upp med dessa glorifierande intervjuer

Åh, vad jag tycker illa. Jag tycker illa om dessa resonemang om pengar. En skådespelare sitter i en intervju och påstår att det är ointressant med pengar. En skådespelare, som tjänar stora summor. En skådespelare, som anser att han borde varit pappaledig; för statistikens skull. Han borde inte varit det för barnets skull måste det väl betyda. Samtidigt kan man försöka ge intryck av att vara utsatt och att jämställdheten är viktig. Nej, vad han tjänar vill han behålla för sig själv. Hur kan man så snabbt tappa fotfästet? Nej, han tjänar inte så mycket, säger han. Och så vet vi att han tjänar massor av pengar. Intervjuer, som syftar till att glorifiera personer, skapar olustkänsla. Åh, vad jag tycker illa om dubbelmoralen. Han ville få revansch. Tio minuter senare: Nej jag vill inte ha någon bekräftelse." "Jag tycker om att stå på scen". Varför tror ni att vänsterkändisar avstår från att ha synpunkter på näringslivets toppars löner? Kan det vara för att dom tjänar ännu mer?

Inga kommentarer: