lördag 17 november 2012

Även jag några ord om SD

Kommentarerna till publiciteten för Sverigedemokraterna är många, vilket inte är märkligt. Vad jag finner märkligt är att många kommentarer andas överraskning. Det som möjligen är överraskande, för mig, är att det rätta ansiktet exponerats på det här sättet. Men inte är det någon överraskning att Sverigedemokraternas politik vilar på en ojämlik människosyn. Om partiet hade företrädare, alla lika skickliga som partiledaren, skulle nog inte avslöjandet kommit. Hans strategi att tala om nolltolerans är smart, men uppenbarligen svårsåld internt. Visst kommer Sverigedemokraterna att överleva den här krisen. Dock tror jag att partiet inte i längden kommer att i opinionsundersökningar vara Sveriges tredje eller fjärde största parti. Dock tror jag att kärnan, tyvärr, är tillräckligt stor för att rädda partiet kvar i riksdagen. En uppgift för oss alla är att bidra till att denna gissning inte går hem

Inga kommentarer: