tisdag 6 november 2012

UNT och DN träffar mitt i prick

När ledaren i Upsala Nya Tidning blir ideologisk blir den riktigt bra. I dag beskriver den skillnaden för USA och världen mellan Romney och Obama som president. Även UNT anser att det i amerikansk politik finns ideologiska skillnader. I söndags skrev Peter Wolodarski i DN ungefär som UNT. Peter träffar klockrent. Jag känner den mannen och jag blir inte förvånad. Visst vill jag och tydligen de flesta svenskar ha Obama som president i USA. Jag måste dock medge att viljan att slippa Romney är lika stark. Han skrämmer mig på flera sätt. Hans bristande insikt om och brist på empati för människor, som har det svårt, hans kvinnosyn, hans totala ointresse för de stora miljöproblemen, hans undfallenhet mot vapenindustrin och inte minst hans vindflöjelframtoning är anledningar till stor oro.

Inga kommentarer: