tisdag 4 januari 2011

Vem har skrivit bloggen?

Vilken uppmärksamhet han fick. Stefan Hanna har gett uttryck för sin syn på människor och det blev rabalder. Jag skrev häromda´n att han nog var ute efter publicitet. Det tror jag nog inte längre, vilket gör det ännu värre för honom. Hanna har en syn på människor och på politik, som känns obehaglig. Nu har han ju emellertid sagt att någon annan än han själv har varit inne på hans blogg och att han inte skrivit allt, som står där. Men i ett radioinslag i morse tyckte jag att han stod för uttalandena. Oj, nu blev det ännu värre. Först brändes det, sedan kom vetskapen att offensiven är bättre än defensiven. Det borde finnas fler politiker som är som han, tyckte han. Jag tycker inte vi behöver en enda.
"Vi har hög skatt på tobak och alkohol, varför kan vi inte ha högre skatt på socker som skapar så mycker problem?" Detta är en helt annan diskussion.
Återstår att se hur Hannas fortsättning blir inom politiken. För socialliberaler borde det innebära problem att regera tillsammans med personer, som har den syn på människor och politik, som ges uttryck för i Hannas blogg.
Ska man inte ha rätt att vara privat i en blogg? är en fråga som väckts. Jo, men man kan rimligen inte ha en människosyn privat och en annan i politiken.

Den 24 januari ska jag på Studieförbundet Vuxenskolan tala om politisk styrning

Inga kommentarer: