söndag 29 december 2019

Antalet som inte bryr sig förefaller att öka

Varför ska jag bry mig? Försöker låta bli. Låt dem köra som de gör. Du kan i alla fall inte hindra dem. Låt de boende lägga skräp i soprummet utan att den fraktionen finns där och låt dem strunta i att platta till pappersförpackningar.
Stämman har uppdragit till styrelsen att vidta åtgärder i syfta att få till en förbättring. Styrelsen gjorde på nytt vad man gjort tidigare och som varit verkningslöst. Krävs nu en tydligare motion till stämman.
Styrelsen har uppmanat medlemmarna att parkera sina bilar i föreningens garage för att frigöra parkeringsyta för besökare. Hörsammades uppmaningen? Inte ett dugg. Jo, men styrelsen har vidtagit åtgärd. Man har regler om bilfrihet och förbud mot parkering på föreningens mark. Gissa vad jag tänkte skriva.
Bland det mest upprörande i dag (varför bry sig?) var en omkörning på 40-sträcka. Omkörande bil höll säkert 80-90 km/tim. Kommunen har bestämt att högsta tillåtna hastighet ska vara 40 km/tim. Men Polisen har klargjort att man inte har personal för att bevaka efterlevnaden. Kommunen tror alltså att ett beslut förändrar verkligheten.

Kommunen har några 2-timmarsparkeringar. Boende vet att ingen kontrollerar.

Kanske ska jag skaffa hjälp för att lära mig att inte bry mig. Nja, kommer att bli frustrerad över att inte bry mig. 

Inga kommentarer: