fredag 9 mars 2018

Anna Hedenmo. Vilken begåvning

Jag har just lyssnat på den här intervjun. Djupt imponerad. Vilken intellektuell skärpa.
Inte en person, som faller in i vad som är inne att tycka för dagen. Gör egen analys.

Fredagsintervjun - Anna Hedenmo

– Jag riskerar mycket. Jag skulle kunna förlora mitt jobb. Inte min anställning, men mitt uppdrag. Allt står på spel. Så upplever jag det. 
Så svarar SVT-ankaret Anna Hedenmo på frågan om hur ansvar utkrävs från journalister i allmänhet och henne själv i synnerhet.
I ett öppenhjärtigt samtal med Jörgen Huitfeldt berättar hon om vad som har retat henne med #metoo-journalistiken och varför hon tycker att det är självklart att Nyheter Idag-journalisten Chang Frick inte kan bli medlem i Publicistklubben, där hon är ordförande. 
– Jag blir jätteförvånad över att du inte ser det. Jag tycker det är jättekonstigt. 

Inga kommentarer: