lördag 15 mars 2014

Let´s chance

Jag satt med min dator framför TV i går kväll. Något man absolut inte ska göra, åtminstone inte om TV är på, vilket den var. På datorn såg jag Uppsala basket besegra Borås basket med endast två poäng. Riktigt kul. Jag sneglade då och då på TV - skärmen. Där pågick ett program, som kallas Let´s dance. Man tävlar om vem, som lär sig dansa bäst. En av deltagarna, Patrik Sjöberg, lär få en miljon kronor för att delta. Han måste anses vara den klart sämsta av deltagarna, om man bortser från den i snart alla program förekommande Glenn Hysén. På vilka meriter är obegripligt. Tänk om den deltagare, som erhåller en miljon kronor för att delta skulle åka ut i första utröstningen. Vem tror att TV4 skulle godta det. Jo, jag vet det är svenska folket, som avgör. Jag kan ingenting om dans, men nog såg jag att den person, som åkte ut i går kväll var totalt överlägsen de två pensionerade idrottsmännen. TV4 tar alltså risken. Patrik, du får en miljon. Let´s chance. En chansning, som ju kommer att gå hem, annars satsade man inte.

Inga kommentarer: