måndag 13 oktober 2014

Att nå fram med skrivande

Hej igen bloggen, frestas jag till att skriva. De dagar, som gått sedan senaste inlägget har känts onaturliga. För det är ju så att varje någorlunda vaken dag finns anledningar till, inte bara reflektion, utan reaktion. Att skriva är ett sätt att rensa och rena på.
Men ska det inte i skrivandet ligga att också påverka. Nja, inte nödvändigtvis. Men däremot att nå fram. Att nå fram? Till vad? Kanske är det det som är det svårförklarliga med skrivande.
Man kan ju nöja sig med att skriva och spara i sin hårddisk. Men man når inte fram. Då finns bloggen där, men med fyrtio sidvisningar är det högst tveksamt om man når fram. Skickade härom dagen en debattartikel till en tidning. Om den publiceras blir känslan att ha nått fram. Det vet jag eftersom jag gjort det många gånger förut.
Jo, förresten, man kan skriva en bok. Nej, förresten, ingen vill ge ut och till det kommer att få i så fall skulle köpa den. Nätet då? Men jag är ju där nu. Medan jag funderar kommer jag att göra några blogginlägg

Inga kommentarer: