torsdag 15 mars 2012

Ut ur Alliansen i Enköping

I en av våra lokala Folkpartiföreningar har man hållit fast vid en politisk linje, som man för en tid sedan ritat upp. Konsekvensen blev att kommunen i fråga nu styrs av en minoritet bestående av M, KD och C. För Folkpartiet i den kommunen har jag förstått är politikens innehåll viktigare än köttgrytan. Så borde det vara för fler. Visst ska man kunna kompromissa, men inte sälja sin själ. Tyvärr finns exempel på det sistnämnda.
Om min bild är riktig i fråga om vad som hänt i Enköpings kommun vill jag ge Folkpartisterna en eloge. Har jag fel bild, är medierapporteringen inte korrekt, ja då är jag beredd att ompröva min inställning. Att hålla fast vid en uppfattning om omsorg om skolan och en del sociala frågor är socialliberalism.

Inga kommentarer: