tisdag 19 februari 2013

Bukhinnecancer opereras visst i landstingsregi

Trevligt att få positiva känslor när man läser tidningen, särskilt om det gäller sjukvården. Efter alla katastrofartiklar om konflikt mellan Hälso-och sjukvårdsstyrelsen och Uppsala Cancer Clinic kan vi i dag läsa dels debattartikel dels nyhetsartikel om att de operationer Hälso- och sjukvårdsstyrelsen köper av Produktionsstyrelsen och som utförs vid Akademiska sjukhuset. Operationerna utförs med stor skicklighet, och kapacitet fnns för att Produktionsstyrelsen ska kunna sälja till även andra landsting.
Tänk så snabbt en bild kan ersättas av en annan. Och vem sätter bilden?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det som säger att den bild du idag fick i tidningen är korrekt. Prestige är livsfarligt... Varför tror du på dem mer än på Påhlman?

Harald i Uppsala sa...

Anonym (varför väljer man att vara anonym?)tolkar mitt blogginlägg som att jag anser sanningen vara det som skrivs i dag. Jag har inte hävdat det. Vad jag skrivit är att det är glädjande med även den här bilden.
"Tänk så snabbt en bild kan ändras" uttrycker ju att vi är i händerna på media.
Doktor Påhlman har jag själv särskilt stor anledning att hysa respekt för