torsdag 10 juli 2014

Folkpartietmaterial till Folkrörelsearkivet

Jag tog steget. Jag har lämnat ett trettiotal pärmar till Folkrörelsearkivet. Pärmarna innehåller papper so har koppling till mina uppdrag i Folkpartiet från sent 1960-tal till 2000. Där finns protokoll, valkampanjmaterial, förteckningar över förtroendeuppdrag och diverse skriftväxlingar.
Under flera års tid har jag övervägt mellan att kasta allt, själv göra något slag av sammanställning och låta Folkrörelsearkivet bedöma vad som kan vara värt att arkivera. Nu har jag landat i det sistnämnda. Om jag fortsatte att spara - för vem? Partiet har inte visat intresse. Men, visst är det lite Folkpartiethistoria.
Kvar har jag pärmar med egna skrivelser ett, antal pärmar med tidningsurklipp, i vilka jag själv figurerar och valmaterial i form av knappar dekaler klistermärken m.m. sorterade på rätt (?) val.

Inga kommentarer: