måndag 13 april 2020

Dåliga kunskaper

Ja kanske är kunskaperna så små. Jag gillar programmet Smartare än en femteklassare. Dock visardet sig ofta att kunskaperna i grundämnena från skolan är bristfälliga liksom kunskaperna i politik.
Senast fick en i övrigt någorlunda, tror jag, initierad person, frågan om namnet på Liberalernas, 2019, nyvalda partiledare. Svaret blev Ulf Kristersson.
Jag kände mig ledsen. Ledsen för att jag blev påmind om att valresultat inte har att göra med vilken politik människor vill ha utan något mycket mer ytligt.
Vilken uppgift partierna har framför sig. Något måste partierna göra.

Jag ser även andra frågeprogram. När fråga kommer om en viss TV-serie tänker jag: inte en aning. TV-spelet si och så, har aldrig hört talas om...

Är inte det då lika illa. Kanske, men nej. Jag anser att vi var och en har ett ansvar för vår kommun, vår region och vår nation genom att ha kunskap om skillnaderna i politiken.
Hur ska ni i partierna, ta tag i problemet?  

Inga kommentarer: