torsdag 13 december 2012

Oro i artiklar i dag

"All oro är naturligtvis inte obefogad...", läser jag. "...inte obefogad..." är väl samma som befogad. All oro är alltså befogad. Men när jag läser artikeln förstår jag att man menar att inte all oro är befogad. Varför skriver man ine det då? I samma tidning läser jag "Uppenbarligen är jag inte ensam om att fått en släng av av den här siffersjukan". Nåja något tillslag från språkpolisen kanske inte är motiverad, men nog borde man kostat på sig ordet "ha".
Jag läser också om att det nog dröjer innan eftersatt underhåll av våra järnvägar rättats till. Nog undrar man. Vad är det, som är fel? Vi vet att vi får vinter, vi vet att vi ska satsa på järnvägen och nu talar man om att eftersatt underhåll ska rättas till. og är läge att avkräva ansvar.
En viss VD har gjort bort sig. Jag är inte förvånad. Jag har haft med företaget att göra. Det var ingen rolig upplevelse.

En artikel, som oroar är den om att kylvattnet från de svenska kärnkraftverken kan komma att skada de marina ekosystemen. Detta i takt med klimatförändringarna. Nya reaktorer krävs. Annars stopp för all kärnkraft måste väl bli slutsatsen.


Inga kommentarer: