fredag 26 september 2014

Nu är det inne med tillbaka till rötterna

Nu kommer det. Men tänk om det kommit före valet. Det som jag skrivit om ett otal gånger. Profilera socialliberalismen.
Men det viktigaste har ju varit att säkra ministerposter. Är man i opposition kan man inte påverka har det också hetat. Jag har hävdat att man kan få större genomslag för socialliberala idéer i opposition än om man ingår i en koalition där man sålt ut idéerna. Det har ingen hållit med mig om, inte till mig åtminstone. Redan nu efter valet är det på väg att bli ord på mångas läppar, stärk socialliberalismen.
Varför tror ni att vi saknar representation i riksda´n från mer än halva Sverige?
Det som bekymrar mig är kappvändarna. För några veckor sedan var utsuddad profil okej för många företrädare. Nu säger samma personer att vi måste tillbaka till rötterna. Det är bra att man säger det nu, bättre än att inte säga det. Dock ligger tanken att det är karriär, som styr tyckandet, nära.

Det jag noterat norrifrån och från FP har varit tal om NATO-medlemskap. Jo, även att den stat, som inte klarat att styra skolan ska få ansvar för även den dagliga driften av alla landets skolor.
Tala om desorientering

"Ordningsbetyg går enbart hem hos pensionärer", läser jag i en tidning. Vad betyder "..går enbart hem"? Kanske menas "Ordningsbetyg går hem hos enbart pensionärer"?

Inga kommentarer: