onsdag 21 december 2016

Katastrofen Trump

Har missat varifrån jag hämtat nedanstående. Men det viktiga är väl att jag markerar att texten inte är min. Men jag har inte svårt att ställa mig bakom
Många röstade på Trump av ett enda skäl: Han skulle röra om i Washington. Hans nomineringar till den nya regeringen har i nästan samtliga fall det gemensamt att det är personer utan politisk erfarenhet. Aldrig har så många miljardärer och så många generaler nominerats till en amerikansk regering. Flera inger också oro: En justitieminister som är engagerad mot HBTQ-rättigheter, en handelsminister som profilerat sig mot frihandel, en utrikesminister som är en känd Putin-vän, miljö- och energiansvariga som är klimatförnekare. Regeringsnomineringarna är också starkt högervridna. USA har aldrig, inte ens under Reagan, haft en så konservativ regering.

Inga kommentarer: