fredag 7 februari 2020

Politiken är inte så trög som många tror

Jag har levt, liksom många gör, i tron att i politiken är det mer trögt och mer revirmarkeringar än i andra sammanhang.
Mina erfarenheter av politik är omfattande. På senare tid har jag haft anledning att få inblick i en annan sektor. Tro mig, politiken är inte värst.
Med detta påstående vill jagkasta lite ljus över politiker. Inte vanligt, men motiverat

Vad mina nya erfarenheter handlar om ska jag berätta någon gång, men just i dag är detta inte det viktiga. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Harald jag har en fråga till dig som har koll på läget. Varför är det inte en jävel som gör någonting åt problematiken i vårt samhälle? Varför tar ingen ett beslut i rätt riktning? Ett deccenie av problem som ännu inte har gjorts någonting åt.

Bostadsbristen, lärarbristen, utbildningsfrågan då färre går ut grundskolan med gymnasiebehörighet och det är en chocksiffra över hur många det är. Över 20000 elever runtom Sverige.

Men en sak jag vill att du med erfarenhet ger mig ett ärligt svar på.

Under 2016-2018 så satsade regeringen tre miljarder kronor på att bekämpa den psykiska ohälsan. Åren gick det finns ingenting som visar på att någon ens tänkt på denna otroligt viktiga fråga. Inga resultat men tre miljarder kronor är borta, vart har dessa pengar tagit vägen och varför har ingen ett svar efter 3000 miljoner satsade, 3000 miljoner och inte ett förslag? Om man inte kunnat arbeta pga brist på kompetens men ändå har tagit emot finansiell ersättning för att lösa denna frågan så borde dessa idioter och bedragare lämna tillbaka det som de stulit då dessa dumma fanskap inte har någonting att komma med. Men har fått betalt, för uteblivna resultat. Skäms alla våra ledare som leder oss in i mörkret. Du gamla du fria,nu alla dig flyr, de e så politikerna styrt, RIP.