måndag 16 augusti 2021

Politikerskolan - avsnitt 4

 ”Politik är det möjligas konst” (Otto von Bismarck) 

När du är klar över vilket parti du vill stödja och använda som kanal för att påverka, kontaktar du partiet. Du har funnit den ideologiska plattform som bäst överensstämmer med dina åsikter. Säg: Jag vill bli medlem. Jag vill delta aktivt. Jag är intresserad av främst ....Jag vill få information om aktiviteter. Du får då veta att till partiets möten inbjuds alla medlemmar men att du, * om du är kvinna kan gå med i även kvinnoorganisationen, * om du är ung, kan gå med i även ungdomsorganisationen, * om du är pensionär kan gå med i även pensionärsgruppen och dessutom * som student kan gå med i även studentföreningen. Vanligen gäller att medlemskap i studentföreningen inte förutsätter medlemskap i partiet. (Föreningsfrihet råder i Sverige, vilket innebär att man kan vara medlem i mer än ett parti samtidigt. Dock måste avrådas från detta och kan i några fall resultera i uteslutning. Ditt agerande och engagemang skulle också försvåras och ifrågasättas)

Den här skolan är gratis. (Frivillighet gäller väl alltid, 1 kr/avsnitt 0760163244) 

Häftet kan rekvireras från bod.se (79 kr) eller från mig, harald.nordlund@gmail.com (50 kr)



Inga kommentarer: