fredag 18 december 2009

Ge politikerna skottsäkra västar

"Regeringen vill tillåta metalldetektorer, larmbågar och röntgenmaskiner vid offentliga sammanträden i kommuner och landsting." Det måste väl innebära att regeringen också rekommenderar anordningen? Det finns ju ännu mer effektiva åtgärder att vidta, till exempel att helt förbjuda de två, som brukar komma.
Nu funderar jag på vilka anordningar jag själv ska använda mig av under en eventuell kommande valrörelse. Jag som i så fall har tänkt mig att gå ut på sta´n och samtala med människor. Räcker det med att jag är försedd med skottsäker väst? Nej, sannolikt inte. Men det finns ju pansarglas. Säkrast att låta bli att träffa folk. De som vill nå mig kan ju alltid maila och min bild finns på nätet. Tråkig är dock tanken på att inte kunna förverkliga idén med "Träffa Harald på fiket". Ja, jag menar tråkig för den mängd människor, som väntar på den chansen. Det är ju faktiskt lättare att träffa om man sitter på ett fik än om man går omkring på sta´n.
Jag ska emellertid undersöka möjligheten att under tröjan ha metalldetektor och vid minsta pip ringa polisen.
Innan jag hunnit få alla utredningar klara ska jag tillskriva regeringen och tipsa om att lägga lite krut (hoppsan) på att undersöka om det verkligen finns några som vill träffa mig och mina politikerkolleger, och varför.
Vilken minister reser sig upp och utropar: Nu krävs mjuka tag mot befolkningen.

Inga kommentarer: