lördag 23 januari 2010

Åk skridskor i stället för att stångas med okunniga

Hemkommen efter långfärdsskridskotur för några timmar sedan. Turen nyttig på flera sätt. Rensar tankarna och hjälper till att se vad som är viktigt och mindre viktigt. Jag blev nyss uppringd av en person, som informerade om hur min skrivelse om nomineringsprocessen hade tagits upp av berörd styrelse. Nu inser jag det meningslösa i att ägna tid åt att försöka få vissa personer att förstå. Nomineringsprocessen har inte följt stadgarna. Om detta har jag skrivit. Svaret på skrivelsen lär vara: "Vi har följt stadgarna".
Såg kåsören Jacke Sjödin på isen med ett okänt antal barn. Jag tänkte: Hur kommer han att hantera nästa kåseri? Nog blir det väl något från den turen, som han kanske också finner viss otur i. Kommer han att använda sig av slitna skämt om att vara ute på det hala eller om risken med att ta sig vatten över huvudet? Nej, men nog torde han ha sett någon som var på glid, något om att man ska ha det glatt och om hans kompis Lasse Eriksson, som inte var där av det skälet att han "is int" (= ids inte). Uppgivenheten inför mycket av det som sker i min politiska värld kanske leder till något positivt. Man kan åka ännu mer skridskor, rensa tankarna ännu mer och, vem vet, man kan börja kåsera.

Inga kommentarer: