söndag 22 juli 2012

Bättre information om Upplandstiftelsens viktiga arbete

Häromda´n handlade en lokal nyhet om campingplatsen Rullsand. Upplandsstiftelsen har gjort stora investeringar och campingplatsen är nu en modern sådan. Jag kände till att detta pågick, eftersom jag suttit i stiftelsens styrelse. Men om jag inte gjort det skulle jag varit helt ovetande. Någon information från mitt partis representanter i styrelsen existerar inte. Förändringen i representation var ett beslut av en enda person; ett flagrant brott mot stadgarna. Kontinuerlig information till melemmarna är krav, som måste kunna ställas på representanerna i styrelsen. Jag skulle vilja få information om det viktiga naturvårdsarbete, som stiftelsen utför. Härtill kommer att politikerna i styrelsen dåligt informerar allmänheten. Ett så viktigt arbete för att skapa hållbarhet måste bli känt. Men jag får väl göra som med andra politikarenor. Jag får snappa upp.

Inga kommentarer: