söndag 29 juli 2012

Sportkommentatorerna vet

Jag har börjat förstå att jag nog är lika stor expert som de många kommentatorerna i Olympiska spelen (verkar finnas minst en kommentator per idrottsutövare). Jag vet inte hur många gånger jag hört resonemangen kring hur många medaljer de svenska idrottsmännen kommer att ta. Hundraprocentigt säkert är att Sarah Sjöström kommer att vinna guld är expertbedömningen. Hon är en mycket duktig simmerska, men det finns ju andra duktiga. Dock ska hon redan berömmas, hon har nått finalen. Jag är dock rädd för att om Sarah Sjöström tar, till exempel, brons (vilket skulle innebära en fantastisk insats) kommentarerna kommer att handla om misslyckande. Kan det vara så att sändningstiden är så tilltagen att man inte vet hur man ska fylla den? Visst håller jag tummarna för att Sarah Sjöström ska vinna guld, men tycker att hon varit duktig även om hon blir sist i finalen

Inga kommentarer: