fredag 10 augusti 2012

Det kan ju vara sant

Aktion Rädda Annie Lööf engagerar många just nu. Twittrare och bloggare har fått nytt bränsle. Visst, frågan är inte oviktig. Har en minister, som nyss avskedat en generaldirektör agerat likadant som den hon avskedat är det befogat med debatt och kritik. Den skicklighet i att skaffa fakta som många visar imponerar på mig. Med fullständig säkerhet uttalar man sig om hur näringsministern betett sig. Jag kommer att tycka till så småningom, men jag vill veta mer. Jag kan inte frigöra mig från känslan av att styrkan i stormar på nätet hänger ihop med de morgontidningars, som kallas kvällstidningar, löpsedlar. Jo, nog har jag sett löpsedlarna, men tänkt: Det kan ju vara sant, men man vet ju inte.

1 kommentar:

Jonas sa...

Om du vill ha lite variation i din informationsinhämtning kan du alltid ta och läsa följande ledare från Eskilstunakurriren om turerna mellen Näringsdepartementet och media.
- http://ekuriren.se/ledareasikter/ledare/1.1518595-tidningsmyten-om-den-stora-elefantkyrkogarden