fredag 31 augusti 2012

Stöd Barack Obama

Det är inte första gången jag känner oro inför ett presidentval i USA. Det var likadant inför det val där George W Bush valdes. Dom får väl skylla sig själva borde man kanske tänka. Men det angår ju oss. Det har betydelse om presidenten i USA kämpar för att åstadkomma bättre förhållanden för de utsatta, det har betydelse om presidenten i USA anser det viktigaste vara att behålla låga skatter för de rika. Därför skapar det oro när jag läser att Mitt Romney leder i opinionsundersökningarna. Det skapar oro när jag läser vad han sa i sitt tal efter att ha blivit vald. Det skapar oro när jag erfar att Mitt Romney säger sig vilja riva upp den sjukvårdsrefom, som Kennedy inte lyckades få stöd för, men som Barack Obama infort. Kanske kan det ge eko ända till USA om vi blir många, som uttrycker oron. Stöd Barack Obama i presidentvalet, förhindra reaktionären Mitt Romney att nå ett av världens viktigaste ämbeten

Inga kommentarer: