torsdag 11 oktober 2012

Olagligt, men stort tack

Vattenfall och, i viss liten mån, miljöministern tycker inte intrången på två kärnkraftsverksområden är så oroande som medierapporteringen visar. Kanske måste dom säga så. Dock tror jag de flesta människor ser det avslöjade som en stor skandal. Greenpeaceaktivisterna har gjort något olagligt. Greenpeaceaktivisterna har också gjort nytta. Man har påvisat att fortsatt utbyggnad av kärnkraften kräver ökade resurser i form av poliser och soldater, som ska vakta kärnkraftverken. Jag är starkt emot lagbrott. Alltså måste jag ta avstånd från Greenpeaces aktion. Jag tycker det är viktigt att det avslöjas att kärnkraften innebär oerhörda risker och utan sådana här aktioner kanske inte avslöjandet skulle ske. Oförenligt. Vilken uppfattning har jag egentligen. Brott mot lagen ska beivras. Tack Greenpeace för avslöjandet

Inga kommentarer: