lördag 27 oktober 2012

Extra timmen en ickefråga

Fungerar vi så rationellt. Tidningarna passar nu på att göra stor fråga av att vi drar tillbaka klockorna kommande natt. Vad ska Du göra med den extra timmen. Rubrik och bilder, som får mig att undra om jag missat något. Borde jag ha planerat för den extra timmen? När jag så läser de intervjuades svar inser jag att jag är nog som andra. Svaren handlar om att man ska sova, softa eller göra sådant man i alla fall skulle ha gjort. Jag läser om tipsen på aktiviteter. Byt batterierna i brandlarmet, kontrollera jordfelsbrytaren och så vidare. Men nog är väl dessa aktiviteter oberoende av övergången till vintertid. Den vunna timmen kommande natt känns som en ickefråga. Antingen jobbar vi eller är lediga. Men jag skulle inte bl förvånad om det visade sig att den här sortens artiklar har högt läsarantal

Inga kommentarer: