tisdag 23 oktober 2012

Romney säger vad som passar för stunden

Jag har just lyssnat på en del av debatten mellan Obama och Romney. Den här nattens debatt, som skulle handla om utrikespolitik. Jag kan inte förklara det, men jag känner både oro och misstro när jag lyssnar på Romney. "I want peace", sa han. Sa han det för att det passade bra att säga det? Han har ju faktiskt tidigare gjort uttalanden, som knappast ger uppfattningen att han skulle bli en fredssträvande president. Mer pengar till militären och mindre till trygghetssystem för de mest utsatta, är min bild. Även George W Bush talade i en debatt om fredssträvanden. Alla vet vi vad han stod för. Konflikter löser man med vapenmakt (något, som backades upp av de svenska partiledarna, utm två). Bush kommer vi att minnas för det enorma lidande han orsakade det irakiska folket. Vi vet var Obama står, Låt oss slippa det risktagande Romney som president i USA kan bli.

Inga kommentarer: