söndag 1 oktober 2017

Nu provval

NU STARTAR PROVVALET.Jag vill ha ett visst kommunalråd som toppnamn i rksdagsvalet.

Själv deltar jag i provvalet inför både riksdagsnomineringarna och regionfullmäktigenomineringarna. Jag säger inte att det ena är viktigare för mig än det andra. Visst var jag 1998 till 2002 en av de mest aktiva i riksda´n och den ledamot från länet, som hördes och syntes mest. Visst gjorde jag en del avtryck i regionen efter 2002 i, inte minst, patientsäkerhetsfrågorna. Fick en fin komplimang härom da´n av en personalgrupp, som jag fikade tillsammans med: "Vi saknar dig i nämnden".
Men det är inte på det som varit vi främst ska låta avgöra vilka våra kandidater i valet ska vara, utan vilka tror vi på bästa sätt företräder en tydlig socialliberal politik framåt. Jovisst spelar i den bedömningen in vad man tidigare visat. Viktigt att vi gör en bedömning av vilka, som drivs av att få arbeta för att få genomslag för socialliberal politik, inte av längtan till karriär.

Inga kommentarer: