torsdag 4 juli 2013

Saknar Almedalen

Måste medge att jag längtar till Almedalen. Har tillbringat några dagar där under tre politikerveckor. Visst är vistelsen stimulerande. Synpunkterna från den så kallade allmänheten är emellertid många. Jippo, marknadsföring, tummelplats för en elit, festande och så vidare. Alla dessa ord stämmer väl in på vad det är fråga om. Likväl gillar jag tummelplatsen.
Vad skulle få mig att ogilla? Ja, om Reinfeldts vistelse skulle väcka samma uppmärksamhet och medieexponering som om Zlatan var där, då skulle jag bli skeptisk. Men även om TV och tidningar totalbevakar finns en balans, en balans som oftast saknas när stenrika idrottsstjärnor och popstjärnor exponeras.
Nästa sommar är jag där, tror jag. Då är det valrörelse. Innan dess hoppas jag ha hållit mina föredrag om politisk styrning respektive patientsäkerhet flera gånger.
Någon kampanj liknande en viss robinssonjohanssons 2002 är inte aktuell. Den visade att det är möjligt att med endast smarta kampanjmetoder nå riksda´n, men stod inte för hållbarhet

Inga kommentarer: