Lagstifta om antal barn i barngrupp? Jo, när man inte klarar av sitt styrande uppdrag.
Förskolan i kommun X kanske har förhållanden, som motiverar lågt antal barn i grupperna medan en förskola i kommun Y kan ta emot fler.
Den typ av utspel, som KD ägnar sig åt, är populism och tecken på tillkortakommande i politisk styrning
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar