onsdag 9 januari 2013

RUT blir mer och mer serviceinriktad

Ser att jag behöver byta en del bräder på en vägg. Brådskar dessutom. Jag får gå till ROTen med problemet. Bräderna ska målas också. Det blir ett svartjobb. Jag kan inte byta färg nu. Men vänta nu. ROT är till för att förhindra svartjobb. Alltså har jag att välja mellan att gå till ROTen med ändrad färg och ett svartjobb. Kanske har jag råd med det sistnämnda. Matkostnaderna för uteluncher har ju minskat, har jag hört, som en följd av sänkt restaurangmoms. För att inte tala om kostnaderna för städning med mera, tack vare RUT.
Får ju nu också en hel del tid över då en del familjer med skolbarn nu får hjälp av RUT med även läxläsning.  Och tänk all den tid drinkblandandet har tagit. Nu kommer RUT och gör även det. Nu väntar jag mig bara att RUT ska bli ännu mera serviceinriktad och hämta mig när jag ska inhandla sprit och läsk till drinkarna. Om man nu inte kommer på den vansinniga idén att vi ska samåka. Nja, om grannarna inte dricker får dom väl skylla sig själva. Jag ska vinka från RUTs bil när jag åker till systemet och vi åker förbi grannen, som står vid busshållplatsen, på väg till grönsakshandlaren.


Inga kommentarer: